Puutarhakalustesesonki starttaa

Suuressa osassa maata kinokset ovat vielä korkeita. Kevät kuitenkin tulee, joten aika laittaa näyttelyt kuntoon niin digikanavissa kuin kivijalassa. Aurinko on paras markkinointikanava tähän kauteen.

Valitettavasti osa alamme toimijoista, aloittivat kampanjoinnin jättialennuksin jo kesken talven viime viikolla. Tästä kuluttaja-asiamies oli yhteydessä ja kerroin tietenkin Huonekalukaupan Liiton näkemyksen - erittäin haitallista ja epäeettistä toimintaa.

Kilpailu- ja kululuttajaviranomainen tulee puuttumaan tähän nykytilanteeseen lähiaikoina. Se on erinomainen asia, koska Omnibus-direktiivin täytäntöönpanon myötä alennusten esittäminen markkinoinnissa tuo lisää haasteita 28.5.2022 alkaen.

Asiakkaalle on kerrottava mm. onko kyseinen tuote tai tuoteryhmä ollut halvemmalla hinnalla markkinoinnissa viimeisen 30 päivän aikana. Laitan tästä vielä konkreettisempaa tietoa lähiviikkoina.

Oheisesta linkistä voi jo asiaan tutustua:

https://kauppa.fi/uutishuone/2022/03/18/alennusten-ja-tarjousten-hintailmoittelu-muuttuu-toukokuun-lopussa/

Edellinen
Edellinen

Koronan tuoma lisäbuusti huonekalukauppaan heikkeni kahdella viimeisellä kvartaalilla